MiniLilly 2015


The microalgae Spirulina is considered a healthy food that contains all of the amino acids, omega 3 and is a complete protein. Its growing rates are very fast because, like all photosynthetic monocellular organisms and unlike more complex green organisms, close to 100% of its cells participate in the growing process. The LillyBots are a series of small scale photobioreactors to grow edible microalgae like Spirulina in domestic environment.

MiniLilly is the smallest photobioreactor we ever made with its 2,5 liters in a frame of 30x12x50(h) cm. It’s conceived to be easy to mount, easy to use, easy to customise, and affordable for everybody. It’s dedicated to bio-geeks that are willing to start culturing algae in a domestic environment with a good-looking system.

It works on the principle of a closed loop water fall with a container tank at the bottom of the acrylic frame, a pump, and additional electronics for control. The microalgae solution is pumped up from the tank to the top of the frame, where it begins its descent through a series of  sloping planes that create a number of little waterfalls to enhance the microalgae gas exchange with air. At the end of the fall, the solution goes back to the tank and is ready for another loop.

The frame is cut out of 2 60×90 cm sheets of 3mm acrylic. We designed a special MiniLilly shield for Arduino to control air temperature, water temperature, and light.

MiniLilly DIY Kit available here!

Credits:
Design & tech: Cesare Griffa with Matteo Amela and Nikolaos Argyros

Comments
2 Responses to “MiniLilly 2015”
  1. griffa says:

    La microalga Spirulina è considerata un alimento sano che contiene amminoacidi e omega 3 ed è una proteina completa. I suoi tassi di crescita sono molto veloci, perché, come tutti gli organismi fotosintetici monocellulari e, a differenza di organismi verdi più complessi, quasi il 100% delle sue cellule partecipano al processo di crescita. Le LillyBots sono una serie di piccoli fotobioreattori per crescere microalghe commestibili come la Spirulina in ambienti domestici.

    MiniLilly è il fotobioreattore più piccolo che abbiamo mai fatto, con i suoi 2,5 litri in un telaio di 30x12x50 (h) cm. E’ concepito per essere facile da montare, facile da usare, facile da personalizzare, e alla portata di tutti. E ‘dedicato ai bio-geek desiderosi di iniziare una coltura di alghe in un ambiente domestico con un sistema piacevole anche da vedere.

    Funziona secondo il principio della cascata a circuito chiuso con un serbatoio alla base del telaio acrilico, una pompa, ed elettronica addizionali per il controllo. La soluzione di microalghe viene pompata dal serbatoio alla parte superiore del telaio, dove inizia la sua discesa attraverso una serie di piani inclinati che creano piccole cascate per migliorare lo scambio di gas tra le microalghe e l’aria. Alla fine della caduta, la soluzione ritorna al serbatoio ed è pronta per un altro ciclo.

    Il telaio è tagliato da 2 fogli di 60 × 90 centimetri fogli di acrilico 3 mm. Abbiamo progettato uno speciale shield MiniLilly per Arduino per controllare temperatura dell’aria, temperatura dell’acqua e luce.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] MiniLilly 2015 […]



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: